Arbeidsmarkt voor iedereen

Senna Maatoug - GroenLinks

Voor de nieuw gekozen Tweede Kamer staan belangrijke maatschappelijke thema’s op de politieke agenda.  Het manifest ‘Arbeidsmarkt voor iedereen’ beschrijft één van de opgaven voor de komende jaren. Hoe kijken Tweede Kamerleden naar dit manifest? Wat verwachten de verschillende politieke partijen hiermee te doen? Drie vragen over het manifest aan Senna Maatoug, namens GroenLinks.

1. Onderschrijft u het manifest, en waarom?

GroenLinks vindt het van groot belang dat iedereen kan meedoen op de arbeidsmarkt. Dat is zowel een opdracht aan werkgevers als aan de overheid. Dit manifest geeft een aantal hele concrete aanbevelingen, die GroenLinks van harte onderschrijft.

"GroenLinks vindt het belangrijk dat we de mensen om wie het gaat blijven betrekken."

2. Wat wil uw partij ten aanzien van een inclusieve arbeidsmarkt terugzien in het regeerakkoord?

Wat GroenLinks betreft, heeft iedereen recht op werk. Dat betekent dat er voldoende begeleiding moet zijn om mensen richting werk te helpen, dat er mogelijkheden moeten zijn om werk te creëren en dat werkgevers goed ondersteund worden als zij iemand werk willen bieden.

3. Welke rol ziet u voor uw partij de komende vier jaar om die arbeidsmarkt voor iedereen te realiseren?

GroenLinks vindt het belangrijk dat we de mensen om wie het gaat blijven betrekken. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dat de overheid er voor hen is. Daar zullen we ons de komende jaren voor inzetten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bert Doek van Cedris:

Mogelijk door: AramPro en Lexenzo

Arbeidsmarkt voor iedereen - 2021©